Monday 27 May 2013

UNDERCOAT VS HARD PUTTY


 alhamdulillah masih diberi kesempatan menikmati keindahan alam ciptaaNya...herm..untuk post baru ni..saya nak kongsikan sedikit tentang aktiviti yang kami lakukan untuk menyiapkan projek rekacipta kami.

gambar kat atas ni kami tengah menyapukan undercoat pada bahan kerja kami. undercoat ni lebih kurang macam cat putih la, digunakan sebagai lapisan asas sebelum mengecat permukaan dan memudahkan penyerapan



lepas siap letak undercoat, biarkan dulu undercoat tu mengering supaya kerja seterusnya mudah dilakukan. iaitu meletakkan atau menyapukan hard putty pada bahan kerja.


ha ni lah HARD PUTTY....




sapukan hard putty...tapi dekat bengkel kami panggil PATI..benda yang sama jer..hehe..
di sapukan rata pada keseluruhan benda kerja. pati ni jugak salu orang gunakan kalau nak cat semula kereta...sebelum nak mengecat tu kena sapu dengan pati ni dulu lepas tu baru la sembur cat. kalo semasa proses menyapuka pati ni dilakukan dengan baik, hasil yang akan diperolehi nanti pasti akan cantik. so kita lihat nanti hasilnya..=)

ok..itu sahaja aktiviti yang kami lakukan untuk mggu ni..xsempat nak buat yang lain2 sebab nak tunggu undercoat & pati kering tu memerlukan masa yang lama gak la...so kami sambung lain hari...


ouchh...minggu ni adalah minggu STUDYWEEK...gggrrrr.... =/



huhu.....kbai..
WASSALAM.....=)






No comments:

Post a Comment